Impact online
Nieuws- en actualiteitenprogramma’s van de publieke omroepen vormen dagelijks aanleiding voor berichtgeving in de kranten. In 2017 verschijnen ruim 2.860 artikelen waarin NPO-programma’s worden genoemd. Ze jagen daarmee het maatschappelijke en politieke debat aan.

Lubach-filmpje verovert de wereld met miljoenen views

Zondag met LubachVPRO
videostill

Netherlands Second

Zondag met Lubach (VPRO) schuwt de zwaardere onderwerpen niet. Met zijn satirische aanpak laat het programma wekelijks zijn invloed gelden op het politieke en maatschappelijke debat. Ook absurdistische humor krijgt volop de ruimte. Soms met mondiale impact. Zie het filmpje Netherlands Second als antwoord op de verkiezingsbelofte America First van president Donald Trump. Het filmpje gaat viral, behaalt miljoenen views wereldwijd en inspireert makers in andere landen om hun eigen ‘Second- filmpjes’ te maken.

 

 

 

 

cases - Nieuws & debat


Klokkenluider en het WODC
Nieuwsuur  NOS/NTR
Motie van treurnis
Dit is de Dag  EO
Lijsttrekkersdebat
Jeugdjournaal  NOS
Ambassade moet dicht
Argos  HUMAN/VPRO
Kamerdebat na petitie
No Limits Network  KRO-NCRV
Noodkreet vindt gehoor
#ikziejewel  BNNVARA
Manifest in regeerakkoord
Waardig Ouder worden  MAX
Werkloze 55-plussers
Radar  AVROTROS
Voltooid leven
Nieuwsuur  NOS/NTR
Pleegzorg ter discussie
2Doc  VPRO
Nee tegen roken
Radar  AVROTROS
Netherlands Second
Zondag met Lubach  VPRO
Conflicten
De Rijdende Rechter  KRO-NCRV
Formatievlog populair
De Formatievlog  NOS
Techpioniers bijeen
Tegenlicht  VPRO
We doen het zelf wel
Festival  HUMAN
Je dochter in Syrië
2Doc in Procedure  KRO-NCRV
Stembus langs scholen
Stembus en Stemtrein  
WordPress Image Lightbox Plugin